زردی نوزادان قم

جهت اجاره دستگاه زردی نوزادان در قم 09927081022

زردی نوزادان قم

جهت اجاره دستگاه زردی نوزادان در قم 09927081022

دستگاه فتوتراپی تایمر دار

یکی از گزینه ها و مزایایی که روی دستگاههای فتوتراپی نصب می شود تایمر است؛

 تایمر گاهی برای خود دستگاه است به این معنا که کاربر به دستگاه زردی زمان می دهد و آن دستگاه پس از اتمام زمان خود بخود و بصورت اتوماتیک خاموش می شود. برخی به این دستگاه ، دستگاه زردی اتوماتیک می گویند.

اما تایمر دیگری نیز وجود دارد که روی برخی از دستگاه ها نصب می شود. این تایمر مخصوص مهتابی های دستگاه است. در واقع مدت زمانی که دستگاه کار می کند و مهتابی ها روشن هستند روی این تایمر مشخص می شود. 

سرتان با تایمر مهتابی کلاه نرود!

مهتابی های فتوتراپی باید بر اساس استانداردی که دارند هر 2000 ساعت عوض شوند. خب سوال اینست که چگونه می توان فهمید که آیا یک دستگاهی ، مهتابی هایش این میزان کارکرد را داشته اند یا خیر؟

برخی برای اینکه مشخص شود که مهتابی ها چقدر کار کرده اند تایمر مهتابی روی دستگاه نصب کرده اند. اما بعد از آنکه دو هزار ساعت تمام شد اگر این دستگاه را به هر مشتری ای بدهید ممکن است بپرسد این تایمر بیشتر از دو هزار ساعت است پس مهتابی ها عوض نشده اند! 

بنابراین باید تایمر را صفر کرد. 

این جزو راههایی است که میتوان استفاده کرد تا مشتری گمان کند که مهتابی ها کار نکرده اند در حالی که بیش از حد کار کرده اند.!

بنابراین این راه که تایمر مهتابی مدت استفاده از مهتابی را نشان می دهد قابل اعتماد نیست و نباید به آن تکیه کرد. 

در واقع خود اجاره دهندگان این دستگاه ها باید این مسأله را اخلاقاً رعایت نمایند.


بیمارستان های سودجو

گاهی مشاهده شده است که برخی از بیمارستانها برای جذب مشتری و اینکه سعی کنند نوزادان را بیشتر در بیمارستان نگه دارند و پول بیشتری به جیب بزنند نسبت به مهتابی های دستگاه های خانگی می گویند که همه این مهتابی ها کارکرده هستند و نباید از آنها استفاده کنید.!

این در حالی است که به لحاظ پزشکی اگر بیماری ای در منزل قابل درمان باشد حتما اولویت با منزل است و نباید در بیمارستان بستری شود. احتمال عفونت های بیمارستانی و دوری از والدین و هزینه ها از دلایل این مسأله هستند.

 

گروه درمانی نور آبی در کنار ارتباط با پزشک به مدت زمان کار کرد مهتابی ها و بقیه موارد مهم در فتوتراپی نوزاد توجه میکند. 

09927081022