زردی نوزادان قم

جهت اجاره دستگاه زردی نوزادان در قم 09927081022

زردی نوزادان قم

جهت اجاره دستگاه زردی نوزادان در قم 09927081022

تاثیر استرس مادر بر نوزاد

تاثیر سن مادر در زایمان

خراشها و بریدگیهای ناشی از زایمان، در سنین بعد از سی و پنج سالگی دیرتر التیام می یابند و احتمال انجام عمل سزارین برای تولد نوزاد در زنان مسن تربیشتر است . به طور کلی و بدون اظهار نظر قاطع، میتوان گفت که هر چه مادر مسن تر باشد احتمال بروز اختلال در رشد و اشکال در تولد، افزایش می یابد.

همچنین تولد نوزادان مونگول، که بر اثر اختلال کروموزومی یعنی وجود یک کروموزوم اضافی بوجود می آیند، در زایمانهای سنین بالا افزایش می یابد.

تاثیر نگرانی مادر در نوزاد

بین سلسله اعصاب مادر و جنین ارتباط مستقیمی وجود ندارد، اما هیجانها و نگرانیهای مادر، رشد جنین را مختل می سازد. هنگامی که مادر خشمگین و یا وحشت زده میشود، به علت افزایش فعالیت غدد داخلی، مقدار زیادی هورمون آدرنالین ترشح میگردد که درسوخت وساز طبیعی بدن و شیمی خون مادر تغییراتی را بوجود می آورد.

 تغییرات مذکور از طریق بند ناف، به دستگاه گردش خون جنین انتقال می یابد و حرکات آن را در داخل رحم تشدید می کند. ناراحتیها و نگرانیهای مادر در دوره بارداری، موجب قولنج یا شکم درد شدید همراه با گریه های طولانی نوزاد می شود. قولنج در نوزادان علل گوناگونی دارد و ناراحتیها و نگرانیهای مادر به هنگام حاملگی، یکی از این علل محسوب می شود. اضطراب مادر در دوره حاملگی، همچنین ممکن است زایمانی سخت و مشکل را موجب گردد. نگرش مادر نسبت به حاملگی که با عواملی نظیر تعداد و اختلاف سن بین فرزندان، بلوغ عاطفی ، کشمکشهای خانوادگی ، وضع جسمانی ، و اقتصاد خانواده بستگی دارد، در رشد جنین مؤثر است. روابط زناشوئی و وضع اقتصادی مناسب، از عوامل مهم در ایجاد نگرش مطلوب نسبت به حاملگی قلمداد شده اند.

برگرفته از کتاب مبانی روانشناسی رشد

امروزه زردی نوزادان نیز می تواند در منزل بدون ایجاد استرس توسط دستگاه زردی نوزادان در منزل درمان شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.