زردی نوزادان قم

جهت اجاره دستگاه زردی نوزادان در قم 09927081022

زردی نوزادان قم

جهت اجاره دستگاه زردی نوزادان در قم 09927081022

خوردنی های مناسب زردی نوزاد

شستن بدن بچه با عرق کاسنی 

در طول زردی نوزادی به سلول‌های کبدی آسیب می‌ خورد و در این بین بدلیل آنکه عرق کاسنی خاصیت ترمیم سلول‌های این ارگان را دارا می باشد، در شست‌وشوی صفرا از پوست موثر واقع می شود. روش انجام آن نیز به این شکل است که یک لیوان عرق کاسنی را در یک لگن آب مخلوط نموده و پوست نوزاد را چند روز و به مدت 10 تا 15 دقیقه با آن شست‌وشو می دهیم. 


چه چیزی برای درمان زردی بخوریم

ابتلا به زردی نوزادان به نوع تغذیه مادر نیز بستگی دارد. خوراکی هایی که مادر نوزاد استفاده می کند، با تغذیه‌ای که می‌خواهد با شیر مادرش داشته باشد فرق می‌کند. غذایی که مادر می خورد، به‌طور مستقیم در شیر او وارد می شود و نوزاد از شیری که حاوی انواع و اقسام مواد است، می خورد. هرچه مادر غذای دیر هضم‌تر همچون کله‌پاچه یا موادی همچون بادمجان در سبد غذای مصرفی خود قرار دهد، باعث انتقال زردی بیشتر در نوزاد می‌گردد. 

گاهی اوقات برخی مادران پس از زایمان برای اینکه قوت ازدست رفته بدن‌شان را به‌دست بیاورند، از چنین غذاهای دیرهضمی مصرف می کنند. از سوی دیگر اگر طحال بدن، هضم مواد را به‌طور ناقص انجام بدهد، طبعا روی کیفیت شیری که مادر قرار است به نوزادش بدهد، تاثیر می گذارد. حالا اگر از مواد دیرهضم در این دوران کمتر استفاده کند، طبعا میزان بروز زردی نوزاد نیز کاهش خواهد یافت.

پیاز و سیر اگر پخته شود، مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر به شکل خام استفاده شود، سبب بروز زردی می‌شود.

برگرفته از سایت دکتر سلام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.