زردی نوزادان قم

جهت اجاره دستگاه زردی نوزادان در قم 09927081022

زردی نوزادان قم

جهت اجاره دستگاه زردی نوزادان در قم 09927081022

عدد زردی نوزاد

مقداری از زردی طبیعی است

حدی از زردی نوزاد که می توان گفت خطرناک است، بستگی به نارس بودن یا نبودن نوزاد هنگام تولد دارد. مثلا اگر نوزادی پس از 9 ماه با وزن سه تا 3.5 کیلو متولد گردد و میزان بیلی‌روبین(زردی) خونش عدد12 باشد، این حد بیلی‌روبین(زردی) برای این نوزاد سالم، طبیعی می باشد و مشکلی ایجاد نمی‌نماید، بدلیل آنکه بیلی‌روبین(زردی) ایجاد شده از طریق کبد دفع می‌گردد.

عوامل موثر در مسأله زردی 

دکتر رجبی با بیان این مطالب اینگونه اظهار می کند:

حالا اگر نوزادی نارس باشد و با وزن حدود دو کیلو متولد شود و میزان بیلی‌روبین وی عدد12 یا بیشتر باشد باید تحت درمان باشد، بدلیل آنکه این میزان برای او خطرناک می باشد. لذا برخلاف باور عمومی، فقط عدد بیلی‌روبین در تشخیص زردی نوزاد مطرح نیست و باید به وزن و سن و وضعیت نوزاد هم توجه کرد. به تعبیر دیگر باید به همه آیتمهای موثر در این مسأله توجه بنماییم. همچنین جنسیت نوزاد در ابتلا به زردی تاثیری ندارد.


عدد زردی

اگر میزان بیلی‌روبین نوزاد بین عدد 17 تا 20 باشد، می تواند دارای خطر باشد چون احتمال رسوب آن در مغز وجود دارد. البته این عدد تا عدد 27 نیز ممکن است برسد که اثرات بدی ممکن است در مغز نوزاد بگذارد. شاید این پرسش را بپرسید که رسوب بیلی‌روبین چه خطری در پی دارد؟ باید توجه بنمایید که رسوب این ماده باعث عقب‌ماندگی ذهنی خواهد شد، به گفته این متخصص به همین دلیل نوزاد هایی که بیلی‌روبین بالایی دارند باید تحت نظر متخصص باشند و مدام بررسی بشوند. هر چند احتمال آنکه زردی نوزادان بیشتر از 20 باشد بسیار کم می باشد و تنها 4 تا 5 درصد نوزادان با این مشکل مواجه خواهند شد.

برگرفته از پریسا اصولی ‌‌/‌‌ جام‌جم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.